درمان عفونت قارچی واژن در بانوان

درمان عفونت قارچی واژن در بانوان و جلوگیری از عود مجدد آن ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؛ چرا که ، در صورت سهل انگاری در این رابطه ، امکان بروز عواقب جبران ناپذیر ناشی از آن ، افزایش می یابد ؛ از این رو ، پزشک زنان ، همواره به بانوان توصیه می کند به سلامت خود توجه کنند. ( شورت الیاف نقره )

درمان عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن ، منجر به تحریک ، ترشح ، سوزش و خارش شدید واژن ، لابیا و بافت های دهانه واژن می گردد ؛ احتمال ابتلا به این نوع از عفونت واژن ، در زمان اولین رابطه جنسی ، دوران قاعدگی و بارداری افزایش می یابد ؛ لازم به ذکر است ، معمولا ابتلا به عفونت قارچی واژن به ندرت رخ می دهد ؛ اما امکان بازگشت و عود مجدد آن وجود دارد.

روش های بسیاری به منظور درمان عفونت قارچی واژن در بانوان ، وجود دارد که در ذیل به یکی از بهترین آن ها که از بروز و عود مجدد آن نیز جلوگیری می کند ، اشاره شده است ؛ با ما همراه باشید.

نشانه های بروز عفونت قارچی در واژن

بیماری واژینیت قارچی ، به کمک علائم زیر تشخیص داده می شود :

بروز خارش و سوزش در واژن

تورم و التهاب واژن و سوزش و خارش آن ، از نشانه های ابتلا به عفونت قارچی واژن می باشد. این سوزش و خارش ، در هنگام ادرار کردن یا برقراری رابطه جنسی بیشتر می شود.

بوی بد در واژن

ابتلای واژن به عفونت قارچی ، سبب ایجاد بوی نامطبوعی در آن ، می شود. البته بوی نامطبوع در واژینیت باکتریایی نیز مشاهده می شود. پزشک به کمک معاینه دقیق و با تجویز آزمایشات ، می تواند نوع عفونت واژن را مشخص سازد.

ترشحات در واژن

متداول ترین نشانه ابتلا به واژینیت قارچی ، خروج ترشحات سفید رنگ از واژن است. ممکن است رنگ ترشحات واژن زرد یا سبز نیز باشند. همچنین شدت این ترشحات در افراد مختلف متفاوت است.

تشخیص عفونت قارچی واژن

در مطب ، پزشک ، برای تشخیص واژینیت قارچی ، واژن را به طور دقیق معاینه می کند و برای انجام تست و آزمایشات ، از ترشحات واژن شما نمونه برداری می کند. اگر پزشک نمونه را برای آزمایش به آزمایشگاه تشخیصی بفرستد ، بعد از چند روز نتیجه آزمایش مشخص می شود. البته ممکن بعضی از تست ها در مطب پزشک انجام شوند ، و نتایج آن ها به سرعت مشخص شود.

برای اینکه نتیجه درستی از تست ها و آزمایشات به دست آید ، بهتر است از 3 روز قبل از معاینه و انجام تست ، از برقراری رابطه جنسی ، دوش واژینال و استفاده از دارو های واژینال ، پرهیز کنید.

درمان عفونت قارچی واژن

با توجه به شدت عفونت و نوع آن ، روش درمانی متفاوت است. اگر عفونت قارچی خفیف باشد ، به راحتی توسط تجویز دارو و پیگیری بیمار ، درمان می شود. دارو برای درمان عفونت قارچی ، در انواع قرص های خوراکی ، کرم های واژینال ، پماد ، لوسیون و شیاف ممکن است ، توسط پزشک تجویز شود.

در مواردی که شدت عفونت بیشتر است ، و دارو درمانی پاسخ نمی دهد ، پزشک از روش های درمانی جدی تر برای درمان استفاده می کند.

درمان های جدی تر معمولا در موارد زیر انجام می شوند :

• زخم شدن واژن در اثر شدت تورم ، قرمزی و خارش آن
  • ابتلای به عفونت های ویروسی بیش از 4 مرتبه در سال اخیر
  • داشتن عفونت های قارچی با منشا دیگر ( به غیر از کاندیدا )
  • داشتن دیابت کنترل نشده یا ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن

روش های پیشگیری از عفونت قارچی

1. از مصرف خودسرانه دارو های آنتی بیوتیک پرهیز کنید.
  2. بهداشت ناحیه تناسلی را رعایت کنید.
  3. از محصولات خوشبو کننده و عطری در ناحیه واژن استفاده نکنید.
  4. ناحیه تناسلی خود را همیشه خشک نگه دارید.
  5. از لباس های زیر نخی استفاده کنید. البته برای جلوگیری از ابتلا به عفونت قارچی ، می توانید از شورت های الیاف نقره استفاده کنید.
  6. در صورت داشتن اضافه وزن بالا ، به کمک رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهید.
  7. در صورت ابتلا به دیابت ، درمان خود را جدی بگیرید.

درمان عفونت قارچی واژن با شورت الیاف نقره

شورت الیاف نقره ضد قارچ ، محصول دکتر مولر ، تولید شده در ایران ، به علت دارا بودن الیاف نقره ، از بروز عفونت های زنانه ؛ از جمله عفونت قارچی واژن جلوگیری کرده و همچنین به درمان و جلوگیری از عود مجدد آن ، می پردازد.

از دیگر خواص لباس زیر بهداشتی بانوان با الیاف نقره ، باید به مواردی ؛ از قبیل آنتی باکتریال ، ضد حساسیت ، ضد بو و غیره اشاره نماییم.

شورت بهداشتی بانوان با الیاف نقره ، مورد تایید اداره استاندارد کنترل و کیفیت آلمان می باشد و نتایج شگفت انگیزی را در پی داشته است.

در حال حاضر ، بسیاری از جراح و متخصصان کشور به علت دریافت نتایج مطلوب از این محصول ، استفاده از آن را به بیماران خود تجویز کرده و شاهد نتایج اثر بخش آن بوده اند.

لازم به ذکر است ، استفاده از شورت بهداشتی بانوان با الیاف نقره ، این اطمینان را به شما می دهد که دیگر شاهد عود مجدد عفونت واژینال ، نخواهید بود.

در مقاله ای جداگانه ، به طور کامل در ارتباط با شورت الیاف نقره توضیح داده ایم ؛ در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آن ، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.